De volledig elektrische BMW i7 Sedan: de complete gids voor Nederland

BMW i7
Price: n.v.t.
Type of electric vehicle: Batterij-elektrisch voertuig (BEV)
Body type: Sedan
Battery size: 105,7 kWh
Electric range (WLTP): 623 km
Tailpipe emissions: 0g (CO2/km)

Overzicht


BMW (Bayerische Motoren Werke AG) is een wereldwijd toonaangevende autofabrikant met hoofdkantoor in München, Duitsland. BMW staat bekend om zijn portfolio van luxewagens, waaronder de befaamde Rolls-Royce luxewagens. De groep produceert een aantal auto’s onder het merk BMW, waaronder batterij-elektrische voertuigen (BEV’s) en plug-in hybride elektrische voertuigen (PHEV’s). Het bedrijf heeft momenteel de volgende portefeuille van batterij-elektrische voertuigen (BEV’s):



Elektrische auto’s: De basis


Voor degenen die nog niet bekend zijn met elektrisch rijden zonder uitstoot, raden we aan de volgende artikelen te lezen:


Schrijf je in voor de e-zoomed Electric Living nieuwsbrief

De volledig elektrische BMW i7 Sedan


De BMW 7 Reeks, een luxueuze berline, wordt sinds 1977 geproduceerd. De wagen is momenteel aan zijn zesde generatie toe. De BMW 7-serie is ook verkrijgbaar als plug-in hybride elektrische auto (PHEV). Als het gaat om pure elektrische auto’s voor luxe sedans, zijn de opties beperkt tot elektrische auto’s van BMW, Mercedes en Porsche.

Voor zowel gezinnen als bestuurders van bedrijfswagens die graag een milieuvriendelijke luxe volledig elektrische auto willen, is de BMW i7 het overwegen waard. Voor eigenaars van de conventionele BMW 7-serie auto met verbrandingsmotor (ICE) is de BMW i7 natuurlijk een natuurlijke evolutie.

De BMW i7 premium berline is verkrijgbaar in één EV batterijformaat: 105,7 kWh, en heeft een geclaimde puur elektrische actieradius tot 623 km. De grootte van de EV-batterij en de emissievrije elektrische actieradius is vergelijkbaar met veel van de meer recente introducties van puur elektrische auto’s, d.w.z. er is een trend van toenemende EV-batterijgrootte en een langere emissievrije elektrische actieradius.

Natuurlijk zal de werkelijke actieradius van EV’s lager uitvallen, omdat deze wordt beïnvloed door een aantal factoren, waaronder: snelheid, rijprofiel, regeneratie remprofiel, weersomstandigheden, wegomstandigheden, bandenmaat, gebruikte services aan boord, laadvermogen en meer. Verwacht een reëel elektrisch bereik dat dichter bij 530 km ligt. Nog steeds indrukwekkend en zeker toonaangevend in zijn klasse.

Zoals bij elektrische auto’s het geval is, heeft de BMW i7 een recuperatiesysteem aan boord dat de kinetische energie tijdens het remmen omzet in elektriciteit, wat de efficiëntie van de elektrische auto en de actieradius verder verbetert. Dit wordt ook wel regeneratief remmen genoemd. Het is even wennen, maar niet lang!

Wij bij e-zoomed raden een ‘bijtank’-aanpak aan voor het opladen van een elektrische auto. Op deze manier is er altijd bereik en bovendien kost het opladen minder tijd. Regelmatig opladen is ook goed voor het onderhoud van de EV-batterij op lange termijn. BMW biedt een garantie van 8 jaar of 160.000 km, wat hard op weg is om de industriestandaard voor EV’s te worden.

De elektrische auto (EV) kan gelijkstroom opgeladen worden tot 195 kW en kan 0%-80% bereiken in 34 minuten (6 minuten = 100 km). Alle varianten zijn uitgerust met een 11 kW (3-fasen) onboard lader, die de EV volledig kan opladen in 10 uur en 30 minuten. Eenfase EV opladen zal langer duren. Met 7,4 kW kan de EV een actieradius van 100 km bereiken in 2,27 uur.

De vierwielaangedreven BMW i7 xDrive60 elektrische sedan haalt 0-100 km/u in 4,7 seconden. De elektrische auto levert een maximumvermogen van 544 pk en een koppel van 745 Nm. De topsnelheid van de EV is 240 km/u. De EV biedt tot 500 L bagageruimte. De kwaliteit van het interieur en het niveau van de technologie en uitrusting zijn in overeenstemming met het premium prijskaartje.

Kortom, elektrisch rijden is goed voor het milieu en de portemonnee!


PROS CONS
Goed puur elektrisch bereikBeschikbaar in slechts één EV-batterijformaat
Gelijkstroom opladen tot 195 kW. Standaard driefasige (11 kW) boordladerNiet gebouwd op een specifiek EV-platform
Eersteklas kwaliteit en verfijnde aandrijvingGoedkopere alternatieven beschikbaar

Galerij


De volledig elektrische BMW i7 Sedan (krediet: BMW)


In een oogopslag
Type EV:Batterij-elektrisch voertuig (BEV)
Lichaamstype:Sedan
Motor:Elektrisch
Beschikbaar in Nederland:Ja

Varianten (1 Optie)
BMW i7 (€ n.v.t.)

EV-batterij en emissies
Type EV-batterij:Lithium-ion
Batterijcapaciteit EV:Beschikbaar in één batterijformaat: 105,7 kWh
Opladen:195 kW DC snelladen (10%-80%: 34 minuten). AC-lader aan boord: 11 kW AC (0%-100%: 10 uur en 30 minuten)
Laadpoort:Type 2
Type EV-kabel:Type 2
Uitlaatemissies:0g (CO2/km)
Garantie op EV-batterijen:8 jaar of 160.000 km

Gemiddelde kosten van residentieel opladen
Netto capaciteit batterij: 30,0 kWh€ 10,05
Netto capaciteit batterij: 39,2 kWh€ 13,13
Netto capaciteit batterij: 45,0 kWh€ 15,07
Netto capaciteit batterij: 50,0 kWh€ 16,75
Netto capaciteit batterij: 64,0 kWh€ 21,44
Netto capaciteit batterij: 71,0 kWh€ 23,78
Netto capaciteit batterij: 77,0 kWh€ 25,79
Netto capaciteit batterij: 90,0 kWh€ 30,15
Netto capaciteit batterij: 100,0 kWh€ 33,50
Netto capaciteit batterij: 110,0 kWh€ 36,85
Netto capaciteit batterij: 120,0 kWh€ 40,20
  • Opmerking 1: De gemiddelde kosten van residentiële elektriciteit in Nederland variëren afhankelijk van de regio, de leverancier en het type energie dat wordt gebruikt. Een gemiddelde voor Nederland is 33,50 cent/kWh.
  • Opmerking 2: Niet alle EV-fabrikanten stellen gegevens beschikbaar over de netto EV-batterijcapaciteit en in een aantal gevallen wordt bij de geadverteerde EV-batterijcapaciteit niet vermeld of het om bruto- of nettocapaciteit gaat. Over het algemeen ligt de bruikbare EV-batterijcapaciteit tussen 85% en 95% van de bruto beschikbare capaciteit.

Oplaadtijden (Overzicht)
Langzaam opladen AC (3 kW – 3,6 kW):6 – 12 uur (afhankelijk van grootte EV-batterij & SOC)
Snelladen AC (7 kW – 22 kW):3 – 8 uur (afhankelijk van grootte EV-batterij & SOC)
Snelladen AC (43 kW):0%-80%: 20 min. tot 60 min (afhankelijk van grootte EV-batterij & SOC)
Snelladen DC (50 kW+):0%-80%: 20 min. tot 60 min (afhankelijk van grootte EV-batterij & SOC)
DC ultrasnel laden (150 kW+):0%-80% : 20 min. tot 40 min (afhankelijk van grootte EV-batterij & SOC)
Tesla Supercharger (120 kW – 250 kW):0%-80%: tot 25 min (afhankelijk van grootte EV-batterij & SOC)
  • Note 1: SoC: state of charge

Afmetingen
Hoogte (mm):1544
Breedte (mm):1950
Lengte (mm):5391
Wielbasis (mm):3215
Cirkel draaien (m):13,1
Bagageruimte (L):500

BMW i7 xDrive60
Batterijcapaciteit EV:105,7 kWh
Puur elektrisch fornuis (WLTP):623 km
Elektrisch energieverbruik (kWh/100km):18,4 – 19,6
Opladen:195 kW DC snelladen (10%-80%: 34 minuten). AC-lader aan boord: 11 kW AC (0%-100%: 10 uur en 30 minuten)
Topsnelheid:240 km/h
0-100 km/h:4,7 seconden
Aandrijving:Vierwielaandrijving (AWD)
Elektrische motor (kW):400
Maximaal vermogen (PS):544
Koppel (Nm):745
Transmissie:Automatisch
Zetels:5
Deuren:4
Gewicht (kg):2.715
Trekvermogen (geremd/ongeremd)/ (kg):n.v.t.
Kleuren:15
NCAP veiligheidswaardering:n.v.t.

Hoewel e-zoomed zich naar alle redelijkheid inspant om nauwkeurige en actuele informatie te verstrekken, is een deel van de verstrekte informatie afkomstig van derden en niet onafhankelijk door e-zoomed geverifieerd. Hoewel de informatie van derden betrouwbaar wordt geacht, geeft e-zoomed geen enkele expliciete of impliciete garantie met betrekking tot de nauwkeurigheid, geschiktheid, volledigheid, wettigheid, betrouwbaarheid of bruikbaarheid van de informatie. Deze disclaimer is van toepassing op zowel afzonderlijk als gezamenlijk gebruik van deze informatie.


Aanbevolen artikelen



Aanbevolen producten



Author

Ashvin Suri

Ashvin is sinds 2006 betrokken bij de sectoren hernieuwbare energie, energie-efficiëntie en infrastructuur. Hij heeft een passie voor de overgang naar een koolstofarme economie en elektrisch vervoer. Ashvin begon zijn carrière in 1994 bij Amerikaanse investeringsbanken in New York. Na zijn MBA aan de London Business School (1996-1998) werkte hij verder in investment banking bij Flemings (Londen) en JPMorgan (Londen). Zijn functies omvatten advies op het gebied van bedrijfsfinanciering, fusies en overnames en het aantrekken van kapitaal. Hij was betrokken bij verschillende industriële sectoren, waaronder engineering, lucht- en ruimtevaart, olie & gas, luchthavens en de auto-industrie in Azië en Europa. In 2010 was hij medeoprichter van een ontwikkelingsplatform voor zonne-energie, voor grootschalige grond- en dakzonne-energieprojecten in het Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland en Frankrijk. Hij heeft ook geadviseerd over verschillende duurzame energieprojecten (wind- en zonne-energie) op nutsschaal in samenwerking met internationale institutionele investeerders en onafhankelijke energieproducenten (IPP's) in de duurzame energiesector. Hij heeft ook geadviseerd in belangrijke internationale markten zoals India, waaronder het adviseren van grootschalige industriële en automotive groepen in India. Ashvin heeft ook geadviseerd bij Indian Energy, een IPP gesteund door Guggenheim (een fonds van US$ 165 miljard). Hij heeft ook een in Singapore gevestigde groep van US$ 2 miljard geadviseerd. Ashvin heeft ook gewerkt in de vastgoed- en infrastructuursector, onder andere samen met de Matrix Group (een vastgoedgroep met een waarde van US$ 4 miljard in het Verenigd Koninkrijk) om een van de eerste institutionele vastgoedfondsen voor de Indiase vastgoedmarkt te lanceren. Het fonds werd met succes gelanceerd met aanzienlijke institutionele steun van de Britse/Europese markten. Hij heeft ook geadviseerd over waterinfrastructuur, onder andere aan een Zweeds bedrijf voor schone technologie in de watersector. Hij is ook betrokken geweest bij een aantal startende ondernemingen.

Producten voor elektrisch rijden kopen

Aanmelden voor e-zoomed nieuws en aanbiedingen

Deze site maakt gebruik van technische cookies om een optimale en snelle navigatie te garanderen en van analysecookies om statistieken op te stellen.
U kunt het Cookiebeleid raadplegen om meer inzicht te krijgen of om het gebruik van alle of sommige cookies te blokkeren via de Cookie-instellingen.
Door te kiezen voor Accepteren geeft u toestemming voor het gebruik van bovengenoemde cookies.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

We use Google Tag Manager to monitor our traffic and to help us AB test new features.

Decline all Services
Accept all Services